The Sales Manager will help build the strategy, sales teams and processes to achieve revenue targets for all sales teams. In this role, you will provide strategic vision and tactical direction while leading and overseeing all aspects of employees and represent the organization in promoting and selling recruitment services.
KEY TASKS AND RESPONSIBILITIES:
Dẫn dắt và phát triển đội ngũ bán hàng để đạt được mục tiêu bán hàng và nâng cao năng suất bán hàng;
Lập kế hoạch và giám sát các chính sách/cơ cấu khuyến khích, quy trình làm việc và hướng dẫn của nhóm bán hàng nội bộ để tăng trưởng doanh thu & phát triển đội ngũ;
Duy trì và phát triển hệ thống bán hàng của công ty, dự báo doanh số bán ra, thời gian kết thúc bán hàng và dự báo doanh thu
Phối hợp chặt chẽ với HĐQT và các bộ phận khác để thúc đẩy tăng trưởng kinh doanh và đạt được các mục tiêu kinh doanh của công ty.
Quản lý bộ phận Quản trị bán hàng & Dịch vụ khách hàng để mang lại dịch vụ tốt nhất và đảm bảo sự hài lòng của khách hàng;
Hiểu mục tiêu của công ty và tiến hành nghiên cứu thị trường để đánh giá cơ hội, xác định đối tác tiềm năng, phát triển chiến lược giá cả và đàm phán hợp đồng
Nghiên cứu và xác định các cơ hội kinh doanh mới, bao gồm thị trường mới, lĩnh vực tăng trưởng, xu hướng, khách hàng, dịch vụ mới;
Xây dựng kế hoạch & chiến lược bán hàng bao gồm: hạn ngạch bán hàng, kết quả dự báo doanh số để đạt được mục tiêu kinh doanh;
Giám sát & cải tiến quy trình bán hàng và thử nghiệm mới để cải thiện việc thực hiện;
REQUIREMENT
Lead & grow sales team to hit sales targets & improve sales productivity;
Plan & monitor internal sales team policies/ incentive structure, workflow & guideline for revenue growth & team development;
Build up sales plans & strategies including: sales quota, sales forecast results to deliver business goals;
Research and identify new business opportunities, including new markets, growth areas, trends, customers, services;
Work closely with BOD & other departments to accelerate business growth & achieve company business goals.
Maintain and grow the company’s sales pipeline, forecast sales out, time sales to close, and forecast revenue
Understand company objectives, and conduct market research to evaluate opportunities, identify potential partners, develop pricing strategies, and negotiate contracts
Monitor & improve sales processes and new experiment to improve execution;
Manage Sales Admin & Customer Service Part to deliver best service & secure customers’ satisfaction;
销售经理
工作职责:
区域销售计划的制定与执行
销售信息的管理
销售团队的建设
负责市场开发
负责销售回款
销售费用的控制
客户关系的管理