Sales Staff

CÔNG TY TNHH KINTETSU WORLD EXPRESS VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Sales Staff is responsible for maintaining and developing market share with existing customers, serving as the primary point of communication with customers, and working closely with other departments to provide exceptional customer service and meet business objectives.
► Sales:
- Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
- Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
- Set appointments with potential customers through various communication channels.
- Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
- Sell KWE&039;s products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
- Monitor the operation team&039;s response to shipment and booking updates and remind the team, if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
- Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
- Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
- Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
- Create SOPs for the service based on customers&039; agreements and requirements.
- Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
- Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
- Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
- Verify customers and manage their accounts.
- Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
- Handle and resolve customer complaints.
- Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
- Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer Satisfaction:
- Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
- Perform other tasks as assigned by the superiors.
- Report to direct superiors as requested.
- Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information within 24 hours of receiving the initial inquiry.

Quyền lợi

Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Lương tháng 13 + Bonus

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-03 23:35:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
01/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Sales Staff - Mã tin đăng: 5308645. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH KINTETSU WORLD EXPRESS VIỆT NAM

Quy mô: 25 - 50
Trụ sở: 51 Yên Thế, phường 2, quận Tân Bình, Hồ Chí Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây