Senior Brand Manager (Fashion Retail)

CAREERVIET'S CLIENT
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
10 - 12 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Main Purpose:

Overseeing the end- to- end merchandise lifecycle for assigned categories, ensuring alignment with brand vision, financial goals, and market trends. This includes strategic planning, buying, pricing, inventory management, and collaboration across various departments to optimize stock levels, drive sales, and enhance profitability across all channels.

Key accountabilities:

Brand Strategy & Development:
- Manage inventory allocation across all channels (retail, wholesale, e- commerce) to optimize stock levels and minimize markdowns. Be responsible for all Merch management including logistics team.
- Develop and execute data- driven buying strategies that align with market trends, brand vision, and financial goals.
- Lead the entire merchandise lifecycle for assigned categories, including collection planning, buying, allocation, replenishment, and pricing while coordinating with Marketing team to ensure alignment and seamless execution.

Marketing Campaigns & Execution
- Oversee in- season price management to optimize margins and react to market dynamics.
- Implement effective replenishment strategies to ensure product availability and meet customer demand.
- Monitor and analyze Gross Margin Return on Investment (GMROI) and implement strategies to improve performance.
- Develop and execute pricing strategies that maximize profitability and brand positioning.
- Plan and follow up on executing promotional activities across all channels to drive sales and brand awareness.

- Collaborate working directly with e- commerce managers and store managers to streamline inventory allocation across digital and physical channels and collaborate with other departments such as IT, Marketing, Customer service to ensure the alignment and success of merchandise management initiatives.
- Provide weekly merchandise communication and direction to internal stakeholders, including marketing, visual merchandising, and sales teams on BIG bets and best sellers.
- Collaborate with the Brand Principal to meet all contractual obligations regarding planning and procurement
- Build, coach, and develop a high- performing merchandise team, fostering a culture of collaboration and continuous improvement.

Ad- hoc- Perform related duties and special projects as assigned by manager

Yêu cầu công việc

Education:

- Bachelor’s degree in business administration, Fashion Merchandising, or a related field (MBA preferred).

Experience:

- A minimum of 10 years of experience in a senior merchandising role within the fashion footwear and handbag industry- Proven track record of success in driving sales growth, profitability, and inventory optimization across an omni- channel environment.

Work related skills:

- Experience with international sourcing and global supply chain management (a plus)
- Proficiency in Microsoft Office Suite and retail planning software (D365).
- Customer- Centricity: Possessing customer insights as part of the merchandising strategy
- Strong analytical skills with proficiency in data analysis tools and retail forecasting software
- English and Vietnamese fluency
- Deep understanding of fashion trends, consumer behaviour, and the competitive landscape

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-01-05 06:15:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
03/02/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
10 - 12 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Brand Manager (Fashion Retail) - Mã tin đăng: 4932159. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CAREERVIET'S CLIENT

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Senior brand manager tại tỉnh/thành