Senior/Leader Dispute

YES4ALL TRADING SERVICES COMPANY LIMITED
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

JOB PURPOSE
The Receivable Accountant (Dispute)
disputes related to outstanding invoices. This role requires a strong analytical mind, excellent
minimize financial losses.
is responsible for managing and resolving customer
communication skills, and a deep understanding of accounting principles. The individual will
collaborate closely with various departments to ensure timely resolution of disputes and

RESPONSIBILITY AND AUTHORITY

Dispute Management:

Escalate complex disputes to management for further action.
Negotiate with customers to reach mutually agreeable solutions.
Collaborate with sales, customer service, and legal departments to resolve disputes.
Investigate and gather necessary documentation to support dispute resolution. Communicate with customers to clarify disputed items and gather required information.
Identify, analyze, and categorize customer disputes.

Data Analysis

Prepare dispute reports and metrics for management review
Analyze dispute trends to identify root causes and implement preventive measures.

System Maintenance

Maintain accurate records of disputes and their resolution.
Update dispute management system with relevant information.

Dispute Management Expansion

Assist in the development of dispute resolution policies and procedures.
Manage dispute escalation process and communicate with legal counsel.
Develop and implement dispute prevention strategies.
Conduct root cause analysis for recurring dispute types.
Prepare detailed dispute analysis reports for management.
Participate in process improvement initiatives to streamline dispute resolution.
Collaborate with IT to develop automated dispute resolution tools or systems.

Customer Relationship Management

Build strong relationships with customers to facilitate dispute resolution.
Provide excellent customer service throughout the dispute process.
Handle customer complaints professionally and effectively.
Identify opportunities for upselling or cross- selling during the dispute resolution process.

Collections

Initiate collection efforts for disputed amounts where applicable.
Coordinate with the collections department on disputed accounts.
Follow up on disputed invoices to encourage timely payment.

Yêu cầu công việc

REQUIREMENTS
Knowledge

Experience in American accounting is an advantage.
Bachelor’s degree in Accounting, Finance, or a related field.

Skills

Proficient in English language skills, both reading and writing.
Diligent, hardworking, able to handle high- pressure situations.
Effective communication skills.
Strong ability to work both independently and in a team.
Attention to detail, quick- thinking, and high level of responsibilit

Experience

Proficient in using Microsoft Excel and ERP- 365 Dynamics software.
Preference given to candidates with experience in general accounting and previous employment in an E- commerce company.
5+ years of experience in the field of Finance and Accounting.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-16 19:25:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
10/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior/Leader Dispute - Mã tin đăng: 5149592. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

YES4ALL TRADING SERVICES COMPANY LIMITED

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Senior lead tại tỉnh/thành