The Senior Product Executive (InsurTech) in the Insurance Product team is responsible for conceptualizing and implementing initiatives that address customer pain points throughout their insurance journey. With a user- centric approach, this position focuses on designing features that meet unmet customer needs, thus driving the success of digital insurance products. The role encompasses the entire product development lifecycle, from conducting market research and ideating product concepts to collaborating closely with design and technology teams to deliver the final product to customers.
(Chuyên viên Sản phẩm Cấp cao thuộc đội ngũ Sản phẩm Bảo hiểm chịu trách nhiệm lên ý tưởng và triển khai các sáng kiến nhằm giải quyết vấn đề của khách hàng trong hành trình sử dụng các sản phẩm bảo hiểm. Với phương châm lấy người dùng làm trung tâm, vị trí này tập trung vào việc thiết kế các tính năng nhằm giải quyết những nhu cầu chưa được đáp ứng của khách hàng, từ đó thúc đẩy sự thành công của các sản phẩm bảo hiểm số. Chuyên viên sẽ đảm nhận toàn bộ vòng đời phát triển sản phẩm, từ việc tiến hành nghiên cứu thị trường, lên ý tưởng sản phẩm, hợp tác chặt chẽ với đội ngũ thiết kế và công nghệ để đưa sản phẩm tới khách hàng cuối.)
What you will do
Formulate a product vision and roadmap by prioritizing solutions that align with customer needs and business objectives.(Sắp xếp độ ưu tiên các giải pháp, tính năng để phù hợp với nhu cầu khách hàng và mục tiêu kinh doanh để xây dựng tầm nhìn cũng như lộ trình sản phẩm);
Work closely with the business and design teams to create wireframes, UI designs, user flows, and define system requirements. (Làm việc với nhóm kinh doanh và thiết kế để tạo wireframe, thiết kế giao diện, luồng người dùng và đặc tả nghiệp vụ hệ thống);
Collaborate with the development team during sprint planning to ensure clear requirements, and work together to successfully implement new features. (Hợp tác với nhóm phát triển phần mềm, lên kế hoạch theo từng sprint, làm rõ yêu cầu nghiệp vụ và xây dựng tính năng đúng thời hạn);
Mentor junior team members and provide guidance and support as needed. (Hỗ trợ, hướng dẫn các thành viên trong quá trình làm việc)
Assume full responsibility for developing digital insurance distribution products, ensuring a smooth user experience from purchase to claims processing. (Đảm nhận trách nhiệm phát triển các sản phẩm phân phối bảo hiểm, đảm bảo trải nghiệm người dùng mượt xuyên suốt các khâu mua hàng, quản lý hợp đồng, yêu cầu bồi thường.);
Define product metrics and work with the data analysis team to create visualizations of the product health dashboard and reports.(Xác định các chỉ số đo lường sản phẩm và làm việc với nhóm phân tích dữ liệu để tạo ra các bảng dữ liệu và báo cáo sức khỏe sản phẩm.);
Conduct market research, customer interviews, and surveys to identify customer segmentation and journey. (Thực hiện nghiên cứu thị trường, phỏng vấn khách hàng và khảo sát để xác định phân khúc và hành trình khách hàng);
What you will need
Minimum Qualifications (education)
Bachelor’s degree in business, engineering, or related field;
Technical education background is a plus.
Experience:
Experience in developing digital investment products is a plus;
Experience in developing growth hack features is a plus.
Experience in developing digital insurance products is a plus;
3+ year of experience;
Essential skills:
Skilled in utilizing wireframing tools such as Figma;
Excellent communication skills;
Financial knowledge is a plus.
Critical thinking;
Requirements elicitation;
Strong time management abilities;
Technical knowledge is a plus;
Customer empathy;
Personal characteristics:
Continuous learner and open- minded;
Results- oriented;
Positive attitude.
Strong work ethic;