Supply Chain Executive (Temporary 7 Months)

CÔNG TY TNHH BONFIGLIOLI VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Dương
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

• Deliver a range of operational support services to enable functions such as sales or customer service to operate effectively.
*** Sales Order Confirmation:
• Receive customers&039; inquiry, consult with Engineering in configuring new products in SAP and maintain material master data
• Receive customers&039; purchase orders via email, fax or Mosaico, check data accuracy and upload into/ confirm in SAP, then send sales order confirmation to customers
• Advise Customers BVN Lead- time
• Check production lead time, including material availability & lead- time with Procurement and In- house Production with Planning & Manufacturing
• Check Procurement Lead- time for buy products with the relevant Supplying Branch/Plant
*** Sourcing & Purchasing of imported goods
• Send shipping instruction to suppliers when goods available and billed
• Instruct Logistics of trading purpose and import details for duty payment when goods arrive Vietnam
• Do sourcing for imported goods from oversea branch offices and plants (for the best price, the lowest landed costs and the shortest lead time)
• Release purchase orders for imported products
• Track delivery status from vendor
• Notify Logistics for inbound shipments for pick- up and transporting arrangement
*** Order Processing & Outbound Shipping for Customers
• Send shipping schedule to planning every week, push Production and arrange delivery with Warehouse
• Inform Customers any deviation of the orders (quantity reduction, anticipation, delay, shipping constraints…)
• Provide shipping documents (packing list, billing and C/O, C/Q, if any to Customers)
• Issue delivery and billing when goods available and in accordance with SOs, including getting VAT invoices for Local Customers from FIN.
• Arrange transport (domestics) or notify Logistics of export shipments
*** Trading management
• Work based on the existing stock of trading goods and Customer order to calculate trading volume to do proper import mode
*** General administration
• Co- ordination & distribution of manufacturing orders and pickers, delivery notes and invoices
• Maintenance of SAP, CRM, Mosaico, BO
• Distribution of contract documentation & filing in outstanding contracts file, other documents: C/O, C/Q, COC, Warranty Certificate, Letters …
• General filing & office administration of Sales Dept.
• Track customers’ payments if requested by FIN
• Follow up contracts with customers (only for OEM customers)
• Control pricing, packaging, lead time, freight charge, turnover, backlog, invoicing, Updating credit status of customers, stock.
• Prepare weekly/monthly report of domestic sales to GD/ sales manager
• After sales service (provide spare parts, receive and resolve customer complaints, ..)

Yêu cầu công việc

*** Specialized and Technical Knowledges
• University degree
• Relevant systems and process knowledge
• SAP/Microsoft office
• English proficiency
• Training- accreditations where required
• Ability to build rapport with clients/customers over the telephone
• Numerical awareness
• Methodical
*** Leadership Model
Core behaviors:
• Impact (3)
• Results Orientation (4)
• Transparency & Ethics (4)
• Client Orientation (4)
• Openness (3)
*** Management Tools
• MS Office. (PowerPoint, Excel, Word)
• ERP system (SAP).
*** Preferred Experience : 5 years in Supply Chain

Quyền lợi

• Môi trường làm việc năng động, thân thiện, cơ hội thăng tiến. Được đào tạo thêm để nâng cao nghiệp vụ chuyên môn.
• Tham gia các hoạt động: văn nghệ, thể thao, du lịch của Công ty

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 11:56:59

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Supply Chain Executive (Temporary 7 Months) - Mã tin đăng: 4090688. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Lô C-9D-CN, KCN Mỹ Phước 3 – Bến Cát – Bình Dương.

Thông tin chung

Ngành nghề
Hành chính - Văn phòng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
1
Hình thức làm việc
Giờ hành chính
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/02/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây