Technical Support Engineer

ITECHWX
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc


  • The Technical Support Engineer’s primary focus will be ensuring that all Microsoft customers are very satisfied with the effectiveness and efficiency of the support they receive.

  • Utilizing knowledge of the customer environment, they will deliver timely and high-quality incident resolution focusing on root cause analysis, prevention, and knowledge transfer.

  • They will effectively manage cases and sub-cases to
    ensure timely and high-quality communication with customers and resolution of all issues.

  • They will develop a relationship with their technical peers for the technology they support and related technologies to ensure improved collaboration and satisfaction in support.


Your role & responsibilities

  • Applying strong verbal and written communication skills in the supported language, and solid technical knowledge of supported Microsoft products, to represent Microsoft and communicate with Microsoft customers through telephone, email and web response, carrying out the following activities as needed:

  • Represent Microsoft and communicate with Microsoft customers.
    Manage relationships with multiple customers, partners and collaborate with business contacts within
    Microsoft.

  • Use standard processes, implement existing diagnosis methods, solutions/workarounds to effectively deal with customer and technical issues to achieve problem resolution and customer satisfaction.

  • Document incidents, report customer suggestions and technical issues to Microsoft

  • Respond to voice of customers, utilize Microsoft escalations and meet response, resolution, efficiency, productivity and utilization targets required by Microsoft business unit.

  • Communicate and collaborate with cross-group peers and Microsoft resources both proactively and reactively in order to identify and leverage the right resources to arrive at solutions to tough and hot problems.

  • Produce quality documentation and share with the appropriate team members and tech lead as appropriate.

  • Compliance with the service operation processes for execution excellence.

  • Adherence to the Microsoft Business Code of Conduct in all customer interactions and interactions with Microsoft, and strict adherence to data privacy guidelines – never putting customer PII at risk.


Your skills & qualifications

  • Have at least 1-year working experience in customer-facing roles or fresher with technical background

  • Excellent spoken English is a must.

  • Passion in technical support roles.

  • Customer-centric mindset.

  • Quick adaptability to changes and strong self-study.

  • Good understanding of computer systems, mobile devices and other tech products.

  • Ability to provide step-by-step technical help, both written and verbal


Benefits for you
  • Performance Bonus
  • Social and Health insurance follow Vietnamese Law
  • Young & Dynamic Working Environment
  • International Culture
  • 24/7 Insurance for Night-shift
  • Annual Health Check-up

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-08 21:45:04

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer - Mã tin đăng: 4339416. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

ITECHWX

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
07/06/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây