Technical support engineer

ITECHWX VIETNAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Thạnh, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Technical support engineer (IT background)
About us:
iTechwx was newly born in the summer of 2022 in Ho Chi Minh City, Vietnam. Our office is located in Binh Thanh District, inside Opal Tower. Presently, we have over 400 employees based in HCM and will continue to expand throughout this year. As the first stop in SEA region, iTechwx encounters Vietnam, and particularly the city of Ho Chi Minh because of the richness in human resources, as well as the prospecting technology industries in this robust city.
Responsibilities:

Uses automated tools to deliver solutions for a wide range of issues. Provides feedback on how to improve automated tools.
Resolves or escalates multiple and varied customer issues. Documents technical work and research.
Provides feedback to improve products to more senior engineers or technical advisors.
Attends case triage meetings and/or case discussions to collaborate and share ideas to resolve problems.
Collaborates on cross- team and cross- product technical issues by working with resources from other groups as needed to resolve moderately complex customer issues. Readiness
Attends readiness trainings and non- technical trainings to ensure that they become proficient in support topics. Product/Process Improvement
Analyzes problems and develops solutions to meet customer needs using log analysis and other proprietary tools.
Identifies potential defects and escalates to more senior engineers to resolve.
Reviews issues and contacts customers to understand issues. Ensure customers stay informed as to the status/solution of their issue. Utilizes troubleshooting tools (e.g., event logs, performance traces) to help resolve customer issues.
Follows processes provided by the business.

Why us?

12 days of annual leave, 8 days of sick leave
For employees working night shift: PVI insurance and food provided (non- cash)
Competitive salary depending on experience (800 – 1200 USD)
Annual Heath Checkup
90% contribution of the gross salary to social insurance from the company side
Annual Performance Review
Working 5 days a week with 2 unfixed days off (Schedule will be arranged by Head of Department)

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

Qualifications Required:

Proficient in English (4 skills)
Experience or knowledge in SQL or Basic programming language skills is a must
Customer service mindset
At least 6 months of experience (Freshers are welcome with a good learning ability and working attitude)
Available for night shifts

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 13:46:36

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical support engineer - Mã tin đăng: 4154620. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

ITECHWX VIETNAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
11/04/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây