Technical Support Engineer IT Support, AWS, Linux

PAL TECH
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Mô tả công việc

Position Summary:

The candidate also acts as a duty shift position to provide uninterrupted and responsive support to IT operations 24x7.
Our ideal candidate is a person our users trust. They will rely on you to provide timely and accurate solutions to their technical problems. You should have the ability to research, diagnose, troubleshoot, and resolve the issues to the users’ satisfaction. You will be working in an environment with modern technologies (eg. Cloud, DevOps, Kubernetes) for your career advancement.
We are looking for a self- driven Technical Support Engineer to join our team. The candidate will provide technical troubleshooting assistance to a wide range of issues for our internal and external users.

Yêu cầu công việc

Yêu cầu công việc

Responsibilities:

Provide Level- 1 technical support which includes the area of desktops, servers, network, and applications.
Performs general maintenance, backup/restore, and remedial repair on all IT related assets.
Triage support cases, making sure to record, track, and resolve each technical issue efficiently and proactively.

Skills & Qualifications:

Strong interpersonal and communications skills, both oral and written.
A self- initiated and pro- active team player who can work with minimal supervision.
Strong Experience in technical troubleshooting (eg. Logs/Alert Analysis, Information Gathering, Reproduce Issue, Issue Identification/Categorization)
Core knowledge in Desktop, Windows Server (Domain Controller, GPO), Linux, and Web Technologies (HTTP, Nginx/Apache, Web/DB Server)
Knowledge of logging/monitoring environments (eg. Elastic Stack, InfluxDB, Grafana) is a plus.
Familiarity with ticketing and collaboration tools such as Jira, Redmine, and Wiki.
Strong customer- focus with user- oriented skill, able to clearly articulate technical issues to both technical and non- technical audiences, and explain their impact on business.
Able to work in a dynamic and ever- changing industry.
Entry level candidate with IT related degree/background is encouraged to apply.

Quyền lợi

Tại sao bạn sẽ yêu thích làm việc tại đây

Benefits:

13th- month salary and annual bonus;
100% salary during the probation period;
Unlimited access to a selection of food and beverages;
Cinema days with blockbuster movies.
Sports activities: badminton, football, bowling, cycling, etc.;
In- house acoustic music band;
Company activities: annual teambuilding, New Year party, quarterly company party, weekly fruits day, monthly birthday, etc.;
Attractive compensation, regular assessments, and salary reviews;
100% social insurance, premium healthcare insurance, and annual routine check- up;
Special celebrations on 8/3, Father&039;s day, 20/10, Christmas, Tet holiday, etc.;
20 days annual leave;

Projects & Team:

Flat organizational structure;
Company sponsors overseas in- class training and online training courses.
International working environment with a young, friendly, dynamic team, and creative;

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-08-07 12:05:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
08/06/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Nhân viên kinh doanh
Khu vực
Tân Bình, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Technical Support Engineer IT Support, AWS, Linux - Mã tin đăng: 5078509. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

PAL TECH

Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 20 Sông Thao, Tan Binh, Ho Chi Minh

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Technical support engineer tại tỉnh/thành