Trade Category Development Manager - GT

CÔNG TY CỔ PHẦN SỮA VITADAIRY VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
4 - 6 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Report to: Trade Marketing Manager
A Category Development Manager analyzes data and insights to identify retailer and consumer/ shopper trends on GT channel, devises long- term strategies for product categories, fosters relationships with vendors, determines product positioning, collaborates with marketing teams, and forecasts product.

High level tactical planning.
Liaising closely with all relevant brand team members
Proposed and executed trade marketing activities and drive go- to- market on growth Category plan on approved budget.
Define and develop strategies to maximize Category/ Brand potential through sales opportunities and allocate funds for each activity while analyzing potential growth and risks of Category.
Build specific channel on Trade Category plan to align with Trade Marketing Plan to deliver Category objectives (Weighted and Numeric distribution) so that it could maximize business goal on AOP.
Monthly Review and analysis to do the Sales forecast on GT channel activities on Category to propose trade activity plan foreach market needs.
Work closely with sales force to collect market information and propose sales initiatives to protect product presence at POSM and to match Trade objectives with each market needs.

Conformation:

Closely track and collaborate with other Marketing team/ Customer Development/ Supply Planning in marketing expenditures by assigned projects within the marketing budget and required timeline.

Others:

Coperate with cross- functional departments.
Take part in cross- functional Project as required.
Other tasks are requested by TMM/ BOD.

Yêu cầu công việc

Problem Solving Skill, Customer Service Foundation, GT Sales experience
Proficient in MS. Office (Word, Excel, PowerPoint)
Good business sense, Interpersonal and Analytical Skill, negotiation skill, SMART and Creative mindset
Experienced in managing a working group to implement Brand development projects & Trade Marketing activities: new product development and brand activation program (BTL).
At least 05 years of experience in the field of Trade Marketing in FMCG industry, prefer with Mom&Baby category
Business understanding: P/L structure knowledge and good knowledge of key consumer/ shopper/ sales insights

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-26 01:00:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Trade Category Development Manager - GT - Mã tin đăng: 4836886. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Tầng 9, Tòa Nhà Empire, Số 26-28 Hàm Nghi, Phường Bến Nghé, Quận 1

Thông tin chung

Ngành nghề
Thư ký - Trợ lý
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
4 - 6 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
31/12/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây