Trade Marketing Manager - MT

MARICO SOUTH EAST ASIA CORPORATION
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Build and execute the trade category plan for the channel(s) assigned:

Develop customer; shopper insights for the channels assigned. Translate insights into business building opportunities within specific customers/ channels
Work with field sales team to ensure excellence in in- store activation
Build account/ channel specific trade plans to align with total trade category plan to deliver category/ brand objectives

Work out monthly rolling forecast for the specific channel(s):

Prepare promotion sell- out volume with attention to market intelligence information
Prepare input for brand and build incremental sales volume

Support marketing team in launch/ re- launch and consumer promotion activities:

Provide input for marketing to build budget, scheme and communication plans
Allocate promotion volume to channel/ customers in charge
Support Sr. Trade Marketing Manager to work out the brief for BTL agencies and sales team
In charge of in- store POSM design, briefing POSM/ Activation team for production and installation in store

Develop and execute all trade/ schematic shopper promotions:

Conduct post- promotion evaluation
Work out and propose the scheme to Sr. Trade Marketing Manager (having experience with Personal Care is an advantage)
Follow up with POSM production gift sourcing and delivery to stores
Managing PG/ BA in store, proactive work with KAM to re- allocate, contribute to build KPI for enhancing offtake.
Budget Management for the scheme, and quarterly well control total budget line by line what aligned & approved from beginning of the year
Lead the communication to internal and external stakeholders on the scheme

Activity planning:

Yearly AOP/ quarterly & monthly forecast & demand planning, deliver FA
JBP with KAM to share and influence customers via kick off and quarterly meetings to meet company targets/KPIs of the categories in- charged.
Monthly meeting with KA for operation and campaign cascade/listing progress new products

Yêu cầu công việc

Proven business management competency
Good analytical and influencing skill. Good sense of numbers.
Proactive and good communication skill
University graduate in business administrative, Foreign Trade, Economics or relevant
At least 5 years working experience in Trade Marketing for FMCG Industry (experience in trade marketing MT is an- advantage)

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-10 19:40:24

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Trade Marketing Manager - MT - Mã tin đăng: 4274839. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: Trên 1000
Trụ sở: HCM Office: 28th Floor, Pearl Plaza, 561A Dien Bien Phu street, Ward 25, Binh Thanh District, HCM City, Vietnam

Thông tin chung

Ngành nghề
Marketing - PR
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
Trên 5 Năm
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
10/05/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây