Urgent - Customer Service Specialist, Customs and Trucking - HCM

CÔNG TY TNHH DSV SOLUTIONS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Operations
· Strictly follow safety policies and client’s requirements and regulations
· Order pick- up truck, delivery truck follow instructions from direct report/managers
· Follow up clearance process with customs clearance vendors
· Keep original and copy of signed POD for each delivery/receiving of goods for back up data
· Proper safety training, recording of incidents and ongoing improvement of processes and arrangements to minimize any harm to own and subcontracted employees.
· Do debit note, invoices and prepare back up document for invoicing
· Follow up delivery, receive of goods
· Send invoices and shipments documents to request payment from customers
· Make daily, weekly and monthly reports as per request
· Transfer sufficient required information and documentation to customs clearance vendors for preparing CDS and customs process.
· Record data and files in DSV’s system
· Handle any additional tasks assigned from time to time.
· Update clearance process and notice issues, trouble to client and manager in timely manner.
· Inform manager on any discrepancy, un- safety issues in timely manner
· Direct communicate with relevant parties for requested information to prepare documentation for transport, customs & warehouse inquiries
· Direct communicate with Customers/Products to receive inquiries for transport, customs & warehouse
Subcontractor Management
· Work with suppliers to improve their service if KPIs are not being met
· Ensure that the KPIs are being achieved by the subcontractors
Sales Support
· Support other functions in selling Customs Services by providing expert know- how in sales and tender processes.
Quality, Health, Safety & Environment
All staff:

It is the responsibility of all staff to ensure that their day to day activities embrace sustainability/Health and safety therefore reducing the impact upon the environment, supporting the communities we work in and reducing incidents in the workplace.
Perform assigned tasks to support DSV meets its objectives and targets regarding quality, health, safety and environment as documented in IMS and follow all requirements as set out in the QHSE policy.

Yêu cầu công việc

· Knowledge of Pre- carriage / on- carriage transport process
· Profound knowledge of customs software
· 1- 2 years experiences in related field, have knowledge of relevant customs, foreign trade and respective fiscal- & tax regulations
· Knowledge of Qualify testing and HS Code assessment
· Problem solving
· Fluent in English
· Understanding of Company strategy and products.
· Functional know- how in air / ocean / logistics including overall understanding of business processes and independencies.
· Knowledge of Financial systems
· MS Office skills
· Knowledge of Export/Import customs clearance process

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-11-22 10:05:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Urgent - Customer Service Specialist, Customs and Trucking - HCM - Mã tin đăng: 4828955. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH DSV SOLUTIONS

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
30/11/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây