Airfreight Team Leader

INDO TRANS LOGISTICS
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 4 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Making the documentation:
- Track and trace shipment daily and keep update to client.
- Communication with client/agent daily.
- Reserve booking to airlines on time
- Work close with carrier to resolve any space problem if any
- Send the booking confirmation to customer on time
- Coordinating with commercial team to ensure all handling step will be according to SOP and company’s strategy.
- Complete billing process: issuing Debit Note/Credit note/SOA.
- Following key account SOP and client specific SOP if any
Handle document exactly:
- Finish job file on time per month
- Generate MAWB/HAWB/Manifest/SID and also related documentation of airfreight shipment exactly
KPI Management:
- Manage KPI weekly of the team.
- Manage work item on client’s system and complete within SLA
Management:
- Daily monitor and follow up with Customer Service team to make sure Customer’s SOPs are strictly complied and reach KPIs
- Provide outstanding and exceptional customer service.
- No delay on problem solving: Corporate with relevant departments to find solutions for problems of the customer in the best way possible;
- Control the number of escalation in a month / shipment in a month.
External Complaint from customer
- Take care customer careful & satisfy the customer requests
- Complete the claim process if any.
Internal Complaint from Customers
- Work closely with other BU to get the full information to handle the shipment
- Support other BU to provide the best service to the customers
Initiative Create new initiative for development and improvement
Compliance assurance
- Follow up with AR/CS team and support deal payment with Shipper/agent.
- Follow Operations activities such as customer complaint, delivery status.
- Increase working efficiency
- Decrease the number of mistake of operation: Monitor procurement; follow KPI- Operation process strictly; …
- Compliance with Company Regulation, policies, SOP of BU, current law.
- Provide outstanding and exceptional customer service.
RESPONSIBILITY

Ensure to finish files before deadline
Ensure to send the booking, document on time
Ensure no complaints from internal & external customers
Ensure to satisfy customer request

Yêu cầu công việc

QUALIFICATIONS
• Knowledge of Transportation industry
• Good Computer skills (MS Office)
• Bachelor, college of foreign trade economic
• Good in English (B Level)
INTERNAL & EXTERNAL RELATIONSHIPS
Report directly to A/F supervisor from AF Dept
Interaction with other BU: Sales, Operation, …
Report Indirectly to Head BU as required
EXPERIENCE
3 year – experience of the role
Working for Logistic, Transportation, Express …is preferred
SKILLS & COMPETENCY
• Adaptability
• Customer – oriented
• Communication
• Planning – Organizing & Supervising
• Team work
• Initiative
COMPETENCY
• Customers Centric
• Leading Others
• Integrity
• Integration
• Business Acumen

Quyền lợi

Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-05-10 03:40:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Airfreight Team Leader - Mã tin đăng: 4345708. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 52 – 54 – 56 Trường Sơn – Phường 2 – Quận Tân Bình, TP.Hồ Chí Minh

Thông tin chung

Ngành nghề
Hành chính - Văn phòng
Cấp bậc
Trưởng Nhóm / Giám Sát
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 4 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
20/06/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây