Assistant Key Account Manager (Modern Trade)

KAO VIETNAM CO., LTD
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

*** Purpose:
This position has full responsibility to lead the team who directory manages our key retail partners in change, by establishing strategic partnership with the key persons senior level in each retailers.
This position required to have enough business and management skills to establish effective customer management strategy, strong follow up of in store execution, and people management of account executive, in order to achieve customer business plan as well as internal KPIs with satisfied level.
*** Area of Responsibility:
* Customer strategy development & business planning
- Involve in the development of KA Customer POP, Business and Contact Planning.
- Participate in the development of Key Account Strategy, trading contract & conditions, business planning and progress monitoring.
- Responsible in the development of Key Account NPI, Range, Merchandising, Promotion and Pricing Activities Planning.
* Customers&039; HQ Management
- Set up and ensure implementation of KAE in setting call objectives, commercial proposition, selling & negotiation and customer dispute resolution.
- Participate in preparation for the annual trading terms contract with key customers.
- Coordinate the presenting and selling of annual KA customer business plan and reviews.
- Responsible for the preparation and presentation of weekly contact report,
monthly KA report, NPI and promotion performance report.
- RPDC cycle implementation to monitor KAE activities to ensure Daily/Weekly/Monthly achievement of KPIs.
*Financial KPIs achievement
- Ensure team to achieve CBP target for all customer in charge
- Ensure team to achieve productivity target(AR overdue, mis invoice etc...)
- Ensure team to achieve yearly net sales budget for customer in charge
- Ensure team to achieve profitable target(SCP) for customer in charge
* Sales Monitoring and Evaluation, Financial Management
- Monitoring and managing KAE activities to manage PGL/PG at store to maximize selling out.
- Responsible in the evaluation of promotional activities
- Manage key customer rebate performance, credit limit and customer deductions.
- Ensure in- store monitoring of activities implementation (POP), range (assortment), merchandising, price & promotion.
* Effective Communication
- Ensure clear and timely communication of all business related matter with Management.
- Manage and maintain general communication and relation with key customers.
- Provide consultant in all trade communication.
* Responsible for development of individuals KPIs.
- Assess personnel competency, monitor individuals&039; performance, conduct personnel appraisal.
- Conduct recruitment, on- the- job training, coach and motivate subordinates and attend formal training.
- Consulted in the development of roles & responsibilities, job description, people profile, succession plan, training & development plan.
* Meeting attendance to involve company decision making
- Conduct Key Account Executive review meeting.
- Participate in, Selling Program, MKT- Sales meeting, PG Key Account briefing, Shijoken and Company strategy meeting.

Quyền lợi

In accordance with company policy

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-09 02:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
22/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Assistant Key Account Manager (Modern Trade) - Mã tin đăng: 5266459. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

KAO VIETNAM CO., LTD

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Assistant key account manager tại tỉnh/thành