CSR & Communication Manager

CMA-CGM VIET NAM JSC
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

PURPOSE
Lead and manage the Company’s Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives, internal and external communications, and office management.
RESPONSIBILITIES
Corporate Social Responsibility (CSR)
• Monitor, evaluate, and report the impact of CSR activities.
• Ensure compliance with relevant CSR regulations and standards
• Develop and implement CSR strategies and programs aligned with the Group and Company’s sustainability goals.
• Build partnerships with NGOs, local communities, and government organizations to drive social impact projects.
• Work with internal and external stakeholders to execute impactful CSR initiatives.
Communications
• Coordinate crisis communication plans to safeguard the Company’s reputation.
• Act as the spokesperson for the Company when necessary.
• Work with HO/ARO for drafting and handling official correspondence, acknowledgements, and press releases directed to external stakeholders, partners, NGOs on behalf of General Director.
• Ensure all communications maintain a high level of professionalism, accuracy, and align with the organization’s strategic objectives and corporate identity.
• Manage internal and external communication, including press releases, newsletters, and corporate presentations.
• Build relationships with media, stakeholders, and partners to ensure positive brand visibility.
• Design and execute corporate communication strategies to enhance brand image and reputation.
Office Management
• Manage office budgets, supplies, and vendor relationships.
• Oversee Office operations to ensure efficiency and productivity.
• Maintain office policies and procedures, ensuring compliance with Company standards.
• Act as a point of contact for facility management and resolve operational issues promptly.
• Lead and coordinate office events, Company/Employee Engagement Activities (such as Company trip, Year- End party, team building, sport clubs…), meetings, and workshops.
• Provide guides/support expats on visa and resident card applications

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-11-29 01:20:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
14/01/2026
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin CSR & Communication Manager - Mã tin đăng: 5424346. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CMA-CGM VIET NAM JSC

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job