Customer Care Representative (contract 6 months)

CÔNG TY TNHH GIVAUDAN VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Contract duration: 6 months
Purpose
Process sales orders from receipt through to shipment for assigned customers in line with Customer Care guidelines. Act as liaison between the customer, operations and sales team to ensure customers’ needs are met in the most efficient and cost- effective way.
Core Responsibilities

Resolve issues and handle customer complaints internally and externally
Properly identify the right communication method based on the sense of urgency and issue
Manage sales order process from receipt of order through to shipment for assigned customers in line with Customer Care guidelines
Confirm pricing, inventory availability and provide ship date information
Coordinate with relevant departments to ensure orders are dispatched / delivered on time and manage customer expectations
Arrange transportation with forwarders or shipping/freight team, manage process for dealing with International orders including inspection and shipping documentation requirements where relevant
Prepare Invoices, Debit and Credit notes, process notifications and Customer Returns
Day to day communication with customers, operations and sales
Coordinate with planning on information relating to demand planning and stock positions
Interpret and analyse client schedules and prioritise orders
Identify opportunities for improvements in customer care
Update and maintain accurate customer records, including customer specific information, contracts, labelling, packaging and stock requirements
Provide coverage and support accounts for other team members as necessary
Knows how to diffuse a difficult situation and get resolution with the customers
Provide support for assigned customers to meet order requirements

Yêu cầu công việc

Academic Background

Associate or University Degree Preferred, relating to International Business

Professional Experience

Experience in similar industry or in logistics / shipping / forwarding

Technical Skills

Language Skills: English
Negotiation skills
Microsoft Office Expertise
Knowledge of SAP or Order Entry Systems
Basic Inventory Management knowledge
Proven Success in Customer Relationship Management
Interpersonal and Communication Skills

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-06-06 00:30:03

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Care Representative (contract 6 months) - Mã tin đăng: 4392680. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH GIVAUDAN VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Thời vụ/ Nghề tự do
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
29/06/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây