Customer Service Executive

CÔNG TY TNHH MSC VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

- Send rollover advice to customers and agents for all trade lines
- To perform SANCTION booking, follow up latest policies at GVA Website guideline, make sure submit to Proxy Compliance Officer before send booking confirmation to local shipper
- Special attention to tender / GVA VIP having commitment spaces / mother vessel voyage
- SOB / EDI / TLA / VGM (incase missing VGM make sure shipper well informed and update on time, avoid No VGM = No LOAD)
- Handle COD / hold / return / re- export request (co- ordinate parties concerning Sales, Freight team, Docs team)
- Follow up latest space situation (both feeder / mother vessel) to avoid exceed FIX – optional spaces
- Send loading confirmation for VIP clients
- Create / Modify bookings for all customers’ request via email / intranet / Mymsc.com / cross booking (including DG/Reefer cargoes/Special GOH, OT)
- Collaborate with other departments to ensure the smooth delivery of operations
- Handle UAC incase POD agent notice to POL (all cases have consult guideline from CS manager how to handle specific case and update both sides shipper and POD agencies on time)
- Provide information of vessel details, shipping schedule to shipper
- Regular pushing shipper co- ordinate with their consignee clear cargo to avoid DEM / STORAGE basic daily increasing and affect into utilization MSC’s equipment

Yêu cầu công việc

Key experience & qualifications:
- Diploma / Degree in any other subjects or majors
- At least 2- 3 years of Customer Service function in Shipping
Key competencies & skills:
- Customer oriented, ability to respond positively and sensitively to the need of customers and follows though queries / transactions effectively and efficiently and reverts to customers without delay
- Good in English communication, both written and verbal
- MS Office applications
- Able to work independently and ability to work under pressure
- Knowledge portnet, TMS
- Team- work skills
Key performance indicators / measures:
- Booking accuracy
- Minimize service error cost to POL
- Responsiveness (respond to INTRA booking requests in no more than 02 working hours)
- SOB / EDI, TLA accuracy / on time

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-08-01 11:55:02

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Executive - Mã tin đăng: 4531269. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: Room 2, Floor 2, Broadway D Building 152 Nguyen Luong Bang Str., Tan Phu Ward, Dist. 7 Ho Chi Minh 0

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
1 - 2 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
31/08/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây