Customer Strategy & Planning Lead

UNILEVER
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Job Descriptions

Be accountable for Category P&L delivery through expanded KPI and deeper category expertise:

Ensures highest standards of Trade Category Plans via portfolio and channel strategic planning and deployment to deliver category & brand objectives,
Ensure dedicated Channel Marketing budgets by customers are agreed and signed off,
Develop channel audit & performance tracking,
Lead Design for Channel (D4C) solutions for the total category,
Lead and co- ordinate development of customer & shopper insights through dedicated research and insight activation,
Ensure full integration of Channel Trade Category Plans with Brand Marketing Plans and Customer Business Planning,
Co- build Channel and Customer Thought Leadership,
Define channel/customer targets and TTI budget,
Manage ROI on Customer Marketing activities,
Lead Fuel for Growth opportunities for category with NRM,

Work hand- in- hand with in- country CBD and BU CS&P to create Cat Growth plans, set targets and support execution

Monitor in store communication & activation (brand/category initiatives),
Sell out forecast for activity plan,
Build the customer differentiation strategy in close co- operation with the Customer Managers,
In- store extra visibility/highlight display,
Approve logistic for channel promotions,
Identify and develop business building opportunities with specific customers/channels through the teams and aligns initiatives cross customers,
Build & join sell- in meetings to customers for overall category/brand initiatives,

Own team development of CD capabilities and expertise topics

(e.g.,NRM, CatMan, Shopper Marketing)

Coach and develop team members.

Job Requirements

Customer facing experience combined with brand building experience is ideal
Proven people management capabilities
8- 10+ years of relevant working experience in customer- facing, analytical or brand- building jobs
Cross- lane diverse experience in CD such as Customer Management/Trade Marketing Management/Brand Management

Unilever is an organisation committed to equity, inclusion and diversity to drive our business results and create a better future, every day, for our diverse employees, global consumers, partners, and communities. We believe a diverse workforce allows us to match our growth ambitions and drive inclusion across the business. At Unilever we are interested in every individual bringing their ‘Whole Self’ to work and this includes you! Thus if you require any support or access requirements, we encourage you to advise us at the time of your application so that we can support you through your recruitment journey.

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 12:10:53

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Strategy & Planning Lead - Mã tin đăng: 4109472. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

UNILEVER

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
IT phần mềm
Cấp bậc
Mid-Senior Level
Kinh nghiệm yêu cầu
Đang cập nhật
Trình độ yêu cầu
Đang cập nhật
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
FULL_TIME
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
14/03/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây