Data Analytics Leader (CRM)

CÔNG TY CỔ PHẦN SỮA VITADAIRY VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job description
Lead and manage the CRM data team, primarily responsible for collecting, processing, and analyzing multi- channel customer data to generate valuable insights, supporting the development and optimization of CRM strategies, personalized marketing campaigns, and enhancing customer experience.
This role directly contributes to revenue growth, cost optimization, and strengthening customer loyalty within Vietnam&039;s dynamic dairy industry through the application of data and predictive analytics.
KEY RESPONSIBILITIES
Data Strategy & CRM
• Lead data analysis to develop and optimize loyalty program strategies for specific customer segments. Ensure that the approach is collective and comprehensive, considering people, processes, culture and systems.
• Establish and maintain a Customer Lifetime Value (CLV) measurement system to prioritize budget allocation and optimize investment.
• Provide data- driven insights to support annual CRM budget planning aligned with brand strategy and customer growth objectives.
• Shape and implement customer data strategies based on real- time Customer Data Platform (CDP) foundations.
• Lead in- depth CRM data mining to generate strategic insights supporting marketing & sales campaigns.
• Lead the evaluation of Return on Investment (ROI) and optimize CRM campaign costs (SMS, email, automation, etc.).
• Lead the evaluation of Return on Investment (ROI) and optimize CRM campaign costs (SMS, email, automation, etc.).
• Propose and oversee the implementation of AI- driven personalization strategies and Omni- channel purchasing behavior.
• Define and propose customer data collection and governance objectives aligned with the brand.
System Management & Data Integration
• Define and standardize customer data metrics for the entire system.
• Establish and oversee the standardization of CRM data input, processing, cleaning, and management procedures on a regular basis, ensuring data quality and integrity.
Data Analysis & Insight
• Lead all ad hoc analysis requested by senior leadership and brand management stakeholders.
• Oversee the execution of reports measuring CRM campaign effectiveness and Omni- channel customer journeys.
• Create and lead the dissemination of monthly dashboard reporting used to measure program performance.
• Lead the building and maintenance of a centralized CRM data source optimized for analysis, reporting, and operations.
• Lead in- depth analysis of CRM campaign effectiveness and Omni- channel customer journeys.
• Lead the development and implementation of customer churn prediction models.
• Oversee the periodic collection, processing, and cleaning of customer data, ensuring the highest data quality.

Yêu cầu công việc

Job requirements
Experiences & Requirements:- 3- 5 years of related experience. Relevant functional backgrounds: CRM, Marketing Analysis, Marketing Response Modeling, Database Marketing/Operations, or Statistical Modeling & Forecasting.Good at SQL and Python
- Experience in dairy/nutrition industry or related industry
Soft Skills
Leadership:
Communication:
Problem- Solving:
Collaboration:
Business Acumen:
Time Management
Technical Skills & Tools
Modeling & Data Strategy: Expertise in modeling tools, transactional and SKU- level data, CRM technologies, and segmentation/targeting strategies.
CRM Platforms: Experience working with Salesforce Cloud platform (Service Cloud, Marketing Cloud) strongly preferred. Proficiency in other CRM platforms like
Data Analysis Tools: Proficiency in database querying (SQL), advanced Excel, and Business Intelligence (BI) tools such as Tableau, Power BI.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Du lịch nước ngoài, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Phụ cấp thâm niên, Nghỉ phép năm, CLB thể thao

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-18 12:40:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
28/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Cao đẳng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Data Analytics Leader (CRM) - Mã tin đăng: 5199796. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY CỔ PHẦN SỮA VITADAIRY VIỆT NAM

Quy mô: 500 - 1000
Trụ sở: Tầng 9, Tòa Nhà Empire, Số 26-28 Hàm Nghi, Phường Bến Nghé, Quận 1

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Data analytics tại tỉnh/thành