Manage and Record Daily Accounting Transactions:
• Ensure all transactions are recorded in compliance with current accounting standards and regulations.
• Record and verify daily accounting transactions including revenue, expenses, accounts receivable, accounts payable, inventory, cash, and bank deposits.
Teamwork and Support:
• Understand detailed accounting processes within the department and provide support as needed.
Prepare Financial Reports/Audit Reports:
• Coordinate audits to complete reports.
• Prepare and present monthly, quarterly, and annual financial statements as required.
• Analyze and explain accounting and financial data upon request.
Accounts Receivable and Payable Management:
• Monitor, check, and expedite the collection of receivables and payments of payables.
• Prepare periodic receivables and payables reports and propose solutions for outstanding debts.
Inventory Management:
• Conduct regular inventory audits and reconcile physical inventory with records.
• Track and control the procurement, distribution, and storage of goods and raw materials.
Tax Compliance and Reporting:
• Maintain tax- related documentation.
• Prepare/check and submit regular tax reports (VAT, corporate income tax, personal income tax, etc.).
• Verify and reconcile tax data with tax authorities.
Coordination with Departments:
• Support and collaborate with other departments within the company to resolve accounting and financial issues.
• Participate in internal financial projects.
Other Responsibilities:
• Perform additional tasks as required by the Line manager and Board of Directors.
Quản lý và ghi nhận các nghiệp vụ kế toán hàng ngày:
Đảm bảo các nghiệp vụ được ghi nhận đúng quy định và chuẩn mực kế toán hiện hành.
Ghi nhận- kiểm tra các nghiệp vụ kế toán phát sinh hàng ngày bao gồm doanh thu, chi phí, công nợ, hàng tồn kho, tiền mặt, tiền gửi ngân hàng.
Team work- hỗ trợ
Nắm bắt việc của các phần hành chi tiết trong phòng kế toán, sẵn sàn hỗ trợ khi cần.
Lập báo cáo tài chính/ báo cáo kiểm toán :
Phối hợp kiểm toán để hoàn thành báo cáo
Lập và trình bày các báo cáo tài chính tháng, quý, năm theo quy định.
Phân tích và giải trình số liệu kế toán, tài chính khi có yêu cầu.
Quản lý công nợ:
Lập báo cáo công nợ định kỳ và đề xuất các biện pháp xử lý công nợ.
Theo dõi, kiểm tra và đôn đốc thu hồi công nợ phải thu và phải trả.
Quản lý hàng tồn kho:
Theo dõi và kiểm soát nhập, xuất, tồn kho hàng hóa, nguyên vật liệu.
Thực hiện kiểm kê định kỳ và đối chiếu số liệu tồn kho thực tế với sổ sách.
Thuế và báo cáo thuế:
Lưu trữ chứng từ
Kiểm tra và đối chiếu số liệu thuế với cơ quan thuế.
Lập/ Kiểm tra và nộp các báo cáo thuế định kỳ (thuế GTGT, thuế TNDN, thuế TNCN, ...).
Phối hợp với các phòng ban:
Hỗ trợ và phối hợp với các phòng ban trong công ty để giải quyết các vấn đề liên quan đến kế toán, tài chính.
Tham gia vào các dự án tài chính nội bộ của công ty.
Công việc khác:
Thực hiện các nhiệm vụ khác theo yêu cầu của cấp trên và Ban Giám đốc.