IT Support Engineer

DEZAN SHIRA & CỘNG SỰ VIỆT NAM
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job summaryThe IT Support Engineer is responsible for providing on- site support to local main office staff and remote support for branch offices. This role may also involve occasional IT service to external clients. The engineer will work with other office IT staff to provide comprehensive IT service for employees located in 17 offices across the Asia region. Consistent customer care, adherence to quality standards, and meeting reporting requirements are essential aspects of the position. The ability to adapt to changing priorities and fluctuations in workflow is necessary for the IT Support Engineer role. Principal Responsibilities: (Essential Function)* IT Support• Provide daily comprehensive technical support services to local office and remote branch offices• Quickly isolate and trouble- shoot any network, system and application problems• Provide incident and after- action reports and analysis• Occasionally involve the IT service delivery to external clients* Network & System Management• Monitoring of existing network, PABX and servers, and provide performance and availability report and suggestion• Assistance on IT infrastructure /network/server project• Assist to admin data center servers with the guide from IT supervisor• Anti- virus system management and security- related alerts screening* Asset Management• Install new PCs, printer, telephone, and other IT equipment• Distribute IT equipment, and in charge of local office IT inventory maintenance• IT related procurement * Knowledge and Standards• Follow up established procedure on finishing documentation/recording work• Maintain IT documents and service guides, Contribute current technical information and best practices to the DSA Reference Library• Support business processes, systems, and users by applying knowledge of information technology • Organize and utilize all support resources provided including emails, documentation, contact lists, etc.* Security & Compliance• Supervise data management to ensure adherence to security standards and compliance with local regulations.• Provide training for employees on security and compliance protocols to enhance their awareness and understanding of security measures.* Other tasks • Provide basic computer training to staff• Assist users with backup procedures periodically in accordance with user backup policy• Accomplish any other tasks as assigned by the superior.

Yêu cầu công việc

* Skills
• Experience of remote IT support and be familiar with remote support tool like TeamViewer or other similar tool
• Problem solving skills, organizational skills, and the ability to exercise sound judgment in any customer service scenario
• The selected candidate must be good team player with self- motivation and have the ability to work independently with minimal direction
• Experience of MS Office365 including but not limited to Exchange Online, Teams, SharePoint Online…etc.
• Understand the local IT compliance requirements and data security laws and regulations in Vietnam.
• Well- knowledge and practice of Windows server and AD. Experience of Linux will be a plus.
• Experience of MS Azure will be a plus
• Solid experience and knowledge of Microsoft Office applications
• Excellent verbal and written communication skills, can use English as working language
• Good knowledge of network such as especially TCP/IP protocol, WIFI configuration
* Education
• MCP/MCSA and CCNA certification will be a plus
• Degree or Diploma in IT or related discipline
* Experience
• At least 2 years&039; working experience on IT support, working in multi- national company will be a plus

Quyền lợi

Competitive salary and benefit; 13th month salary; Lunch allowance
12 days of annual leave and 6 days of sick leave per year
Full Contribution Of Social Insurance

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-09-07 01:10:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/10/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Nhân Viên
Trình độ yêu cầu
Trung cấp - Nghề
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
IT phần mềm
Khu vực
Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin IT Support Engineer - Mã tin đăng: 5250175. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

DEZAN SHIRA & CỘNG SỰ VIỆT NAM

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job