Key Account Manager

CENTRAL RETAIL VIETNAM - FOOD RETAIL HYPERMARKET (GO! BIGC, TOPSMARKET, GO!)
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Phú Nhuận, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Cập nhật
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

MISSION:
Developing and Driving a sustainable acquisition process with the aim of closing deals in terms of negotiation, pricing, terms and conditions with (potential) high value (Key Account) customers (multiunit, Chain customers). Managing customer and Central Retail requirements with the aim to achieve win- win situation and increasing sales & profit of the Key Account Customers, always keeping partnership and sustainable long- term relationship in mind. Identifying and pursuing new business opportunities
Developing a conquest strategy with strategic business planning based on Addressible and Accessible market potential.
ACTIVITIES:
Negotiation & Recruitment of Key Account Customer
By screening the market, negotiate national contracts with Core Target Customers on Chain business fitting to the Central Retail defined strategy, and re- negotiatethem at least on an annual basis.
Conduct market survey and select Potential Key Account Customer
Monitoring industry trends and competitor activities to stay informed and up- to- date on market condition, conducting regular business reviews with the client to identify areas of improvement and address any issues or concerns
List all national chains, business types and customers that are concerned by a Key Account Approach. Use your market knowledge as well as the Cenral Retail network, plateform, assortment, logistic and store facilities. Actively develop Key Account Businessthrough participation in associations, events, sponsor aand other brand related activities.
Involve people and cross- functional teammates
Build a business development by involving all relevant parties to ensure the business feasibility. Explain and provide information to all relevant parties engaged to understand the business requirements, its importance and the main customer requirements that must be fulfilled
Build / contribute to the Key Account Yearly strategy definition
Prepare and argue on the Key Account Budget planning supported with concrete action Plan. S/He accountable to deliver expected results in terms of sales, revenues, customer network and customer satisfaction Providing timely and accurate sales forecasts and reports to management
Business review and decision making
By analysing Key Performance Indicators with Key Account Customers as well as with Internal Central Retail Team (such as Head of B2B, Store Manager, DO etc), s/he will identify Risks and Opportunities to develop some business further (especially in case of non profitabl customer) Managing and resolving customer issues and concerns in a timely and effective manner
COMPETENCIES:
Functional knowledge & experience:
- Customer and market inside
- Structure and organization of the targeted market
- Customer focused
- Relationship management
Functional skill:
- Sales skills
- Communication skills
- Negotiation
- Analytical skills
- Time & Project management
Managerial skill:
- Assertiveness
- Conflict management
Other skills:
- Strategic thinking
- Self motivation

Quyền lợi

Phụ cấp điện thoại
Thưởng bonus năm
Khám sức khỏe định kỳ hàng năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-03 05:45:02

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
06/11/2025
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Cấp bậc
Trưởng Phòng
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Phú Nhuận, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Key Account Manager - Mã tin đăng: 5307089. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CENTRAL RETAIL VIETNAM - FOOD RETAIL HYPERMARKET (GO! BIGC, TOPSMARKET, GO!)

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây