Key Account Manager – Retail Development

BẢO MẬT
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 3, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

Job Purpose
Key Responsibilities
To lead the expansion and success of our retail kiosk network, build the MAISA consumer engagement platform, and enhance customer satisfaction through structured team training and service excellence. This role combines retail expansion, operations leadership, and brand- building via smart, customer- first activations.
Retail Kiosk Expansion & Operations
• Lead planning and execution of new kiosk openings across strategic high- traffic areas (malls, campuses, etc.).
• Drive retail sales growth by maximizing sales per square meter and outlet- level ROI.
• Oversee kiosk setup, staffing, POS configuration, and visual merchandising standards.
MAISA Club & Platform Integration
• Support roll- out of MAISA Club (consumer engagement & rewards program) across all kiosks.
• Implement gamification campaigns, QR- based signups, and digital engagement tools.
• Collaborate with business intelligence and marketing teams to ensure seamless MAISA customer journey.
Team Training & Customer Experience
• Regularly evaluate and coach kiosk supervisors and front- line staff to uphold quality service.
• Design and implement training programs for kiosk staff focused on sales skills, product knowledge, and MAISA onboarding.
• Establish service standards and SOPs to ensure consistent, friendly, and informative consumer experience.
Retailer Account Management
• Develop tailored activation plans and co- marketing strategies to grow footprint and visibility.
• Track performance of partner kiosks and recommend promotional or placement improvements.
• Build and manage key accounts with retail partners (e.g. leasing agents, and MT sales team).
Sales, Forecasting & Inventory
• Monitor sales velocity, customer feedback, and inventory turnover for continuous improvements.
• Manage sales targets and deliver channel performance metrics (revenue, conversion, returns).
• Collaborate with supply chain team to forecast kiosk- level demand and optimize restocking.
Cross- Functional Coordination
• Align closely with Brand, Marketing, Supply Chain, and HR teams to execute launches and campaigns.
• Coordinate with Digital for omnichannel consistency across e- commerce and kiosks.
• Support MAISA first product launching e.g. ice cream introduction through new SKUs, menus, displays, and training.

Yêu cầu công việc

• Bachelor’s degree in Business, Marketing, Retail Management, or related fields.
• Demonstrated ability to manage accounts, optimize performance, and drive growth.
• Excellent communication, training, and organizational skills.
• 3–5 years’ experience in kiosk/channel management, preferably in FMCG or retail.
• Experience in customer service training, team supervision, or retail ops strongly preferred.
• Fluency in both Vietnamese and English is required.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Đào tạo, Công tác phí

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-10-11 17:50:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
30/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
3 - 5 Năm
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Quan hệ đối ngoại
Khu vực
Quận 3, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Key Account Manager – Retail Development - Mã tin đăng: 5324983. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

BẢO MẬT

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây