GENERAL MISSION/ NHIỆM VỤ CHUNG
- Order Taker is the person who receives, processes, and coordinates requests from guests or other departments related to cleaning, housekeeping, and room services. This position is usually based in the Housekeeping office and does not directly clean rooms, but plays a central role in coordinating operations.
ADMINISTRATIVE RESPONSIBILITIES/ TRÁCH NHIỆM HÀNH CHÍNH
Order Taker là người tiếp nhận, xử lý và điều phối các yêu cầu từ khách hoặc từ các bộ phận khác liên quan đến công việc dọn phòng, vệ sinh, và dịch vụ phòng. Đây là vị trí thường làm việc tại văn phòng của bộ phận buồng phòng, không trực tiếp dọn phòng nhưng đóng vai trò trung tâm điều phối.
- Assist the Housekeeping Manager and/or Assistant Housekeeping Manager in receiving and processing guest requests related to housekeeping services through phone or internal systems, ensuring all tasks are completed promptly, accurately, and in compliance with hotel standards
Hỗ trợ Trưởng/Phó bộ phận Buồng phòng các công tác tiếp nhận và xử lý các yêu cầu của khách liên quan đến dịch vụ buồng phòng qua điện thoại hoặc hệ thống nội bộ, đảm bảo yêu cầu được thực hiện nhanh chóng, chính xác và đúng tiêu chuẩn khách sạn.
TECHNICAL RESPONSIBITIES/ TRÁCH NHIỆM KỸ THUẬT
- Manage and handle information related to the department and the hotel, including guest complaints. Accurately report information to supervisors and relevant departments. Ensure the confidentiality and privacy of sensitive documents and information
Quản lý, xử lý các thông tin của bộ phận, của khách sạn, những trường hợp khách phàn nàn. Gửi thông tin chính xác đến cấp trên và các bộ phận liên quan. Bảo đảm tính bảo mật và quyền riêng tư của các tài liệu và thông tin nhạy cảm
COMMERCIAL RESPONSIBILITIES/ TRÁCH NHIỆM THƯƠNG MẠI
- Handle incoming calls at the Housekeeping office and receive guest requests through telephone or the Property Management System (PMS).
Trực điện thoại tại văn phòng Housekeeping, tiếp nhận yêu cầu từ khách lưu trú (qua điện thoại hoặc hệ thống PMS).
- Accurately document and enter guest requests into the logbook or the hotel management system (e.g., Opera, Fidelio).
Ghi chép, nhập yêu cầu vào sổ nhật ký hoặc phần mềm quản lý (Opera/Fidelio…).
- Coordinate with housekeeping staff to promptly address guest requests, including providing additional towels, replacing bed linens, cleaning rooms, and reporting any maintenance issues
Phối hợp với các nhân viên buồng phòng để xử lý yêu cầu bao gồm thêm khăn, thay drap, dọn phòng, báo hỏng thiết bị, v.v.).
- Track and update the status of rooms, including vacant, dirty, in cleaning process, and those needing maintenance.
Theo dõi, cập nhật tình trạng phòng (phòng trống, phòng bẩn, phòng đang dọn, phòng cần bảo trì…).
- Refer special requests or complaints to Supervisor if necessary
Chuyển các yêu cầu đặc biệt hoặc khiếu nại lên Giám sát nếu cần.
- Assist with administrative tasks for the Housekeeping department, including: printing reports, preparing assignment lists, and reporting linen inventory.
Hỗ trợ công việc hành chính cho bộ phận Housekeeping: in báo cáo, lập danh sách phân công, báo cáo tồn kho đồ vải…
- Ensure the housekeeping office area is always tidy and clean.
Đảm bảo khu vực văn phòng buồng phòng luôn gọn gàng, sạch sẽ.
- Report daily work activities to the supervisor
Báo cáo công việc hàng ngày cho giám sát.
- Maintain a very good reputation for the Hotel and assist to increase the overall profitability of the hotel.
Duy trì danh tiếng tốt cho khách sạn và hỗ trợ để tăng lợi nhuận chung của khách sạn
HUMAN RESOURCE RESPONSIBILITIES/ TRÁCH NHIỆM NHÂN SỰ
- Have a good working relationship with all colleagues and employees of the Hotel.
Có mối quan hệ làm việc tốt với tất cả các đồng nghiệp và nhân viên khách sạn
- Participate actively in the departmental training.
REPLACEMENT AND TEMPORARY MISSION/ TRÁCH NHIỆM THAY THẾ VÀ TẠM THỜI
Tham gia tích cực vào đào tạo bộ phận
- Có trách nhiệm và sẵn sàng thực hiện các yêu cầu khác theo chỉ định hoặc theo yêu cầu từ quản lý
To be ready and responsible to perform any other duties as designated or required by Manager from time to time.
- Perform others tasks assigned by HOD or Management.
Thực hiện các nhiệm vụ khác được giao bởi Trưởng bộ phận hoặc cấp trên