Senior Brand Manager (OTC)

CÔNG TY TNHH UNITED INTERNATIONAL PHARMA
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
7 - 10 Năm
Thông tin cơ bản

Mô tả công việc

The Senior Brand Manager acts as an overall champion for assigned OTC brands, ensuring alignment with the company’s objectives and strategy. Responsible for managing the entire product line life cycle from strategic planning to tactical activities. This includes developing new products and line extensions, defining brand vision, creating strategic plans, developing marketing plans, managing budgets, and working closely with internal and external parties to achieve goals.
This position reports to OTC Marketing Director.

Manage and monitor the brand’s P&L and A&P budget to prevent over/under spending; understand how brand profitability impacts category and total company portfolio, and provide input and recommendations for brand productivity and P&L improvements.
Develop advertising, media, and project briefs; work closely with agencies to create and improve advertising campaigns and marketing communications.
Collaborate with Market & Customer Intelligence (MCI) to conduct market research for product development, specify necessary research, and visit customers and consumers to determine needs and desires.
Provide sales teams and medical representatives with necessary support, including promotional materials and product training.
Define brand vision, positioning statements, and create strategies to support the vision.
Work with the OTC Marketing Director to determine long- term directions and strategies for assigned brands.
Develop strong marketing plans to achieve sales, profit, and marketing objectives.
Conduct regular field visits to understand the current business state and generate new insights for strategies and programs to achieve company goals.
Lead and manage new product development, working closely with key enablers to ensure timely and feasible product launches.
Work closely with Demand Planners to develop product forecasts and monitor inventory and supply levels to ensure forecast accuracy; negotiate and align forecast targets with Trade Marketing.
Execute marketing programs flawlessly and timely; monitor and evaluate program results against planned objectives, and recommend and implement contingency plans as needed.
Maintain in- depth knowledge of key business data and apply an understanding of relevant internal and external data trends to the planning process.
Establish and build strong relationships with key opinion leaders, medical associations, and target customers across relevant therapeutic sectors.
Develop promotional and communication materials that comply with regulatory, legal, and medical guidelines.
Plan and conduct Continuing Medical Education (CME) Programs.

Yêu cầu công việc

Professional Background

Degree in Pharmacy, Business, Marketing, or a Scientific/Healthcare field.
Minimum 7- 10 years of experience at similar roles in Marketing and Product Management, preferably in the Pharmaceutical or Healthcare Industry.

Competency Requirements

Organizational skills with the ability to multi- task.
Strong foresight and forward planning.
Willingness and ability to occasionally travel.
Proven track record in product marketing within the pharmaceutical sector.
Proficient in Windows- based software.
Detail- oriented with strong project management, analytical, problem- solving, communication, and interpersonal skills.
Strong potential in strategy development and leadership.
Ability to translate insights into actionable strategies.
Fluent in spoken and written English.
Results- oriented with determination to get things done.

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Đồng phục, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2025-12-05 05:55:03

Xem thêm

Đặc điểm công việc

Hạn nộp hồ sơ
16/11/2025
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Cấp bậc
Quản Lý
Kinh nghiệm yêu cầu
7 - 10 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Ngành nghề
Marketing - PR
Khu vực
Quận 1, Hồ Chí Minh
Xem thêm
Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior Brand Manager (OTC) - Mã tin đăng: 5356690. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH UNITED INTERNATIONAL PHARMA

Quy mô: 200 - 500
Trụ sở: Số 16 VSIP II,đường số 7,KCN Việt Nam-Singapore II KLH CN-DV-ĐT Bình Dương,P. Hòa Phú,Tp.Thủ Dầu Một Bình Dương 0

Bí kíp tìm việc an toàn

Dưới đây là những dấu hiệu của các tổ chức, cá nhân tuyển dụng không minh bạch:
1. Dấu hiệu phổ biến:
Hình ảnh 1
Nội dung mô tả công việc sơ sài, không đồng nhất với công việc thực tế
Hình ảnh 2
Hứa hẹn "việc nhẹ lương cao", không cần bỏ nhiều công sức dễ dàng lấy tiền "khủng"
Hình ảnh 3
Yêu cầu tải app, nạp tiền, làm nhiệm vụ
Hình ảnh 4
Yêu cầu nộp phí phỏng vấn, phí giữ chỗ...
Hình ảnh 5
Yêu cầu ký kết giấy tờ không rõ ràng hoặc nộp giấy tờ gốc
Hình ảnh 6
Địa điểm phỏng vấn bất bình thường
2. Cần làm gì khi gặp việc làm, công ty không minh bạch:
- Kiểm tra thông tin về công ty, việc làm trước khi ứng tuyển
- Báo cáo tin tuyển dụng với 123job thông qua nút "Báo cáo tin tuyển dụng" để được hỗ trợ và giúp các ứng viên khác tránh được rủi ro
- Hoặc liên hệ với 123job thông qua kênh hỗ trợ ứng viên của 123job:
Hotline: 0961.469.398

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây

Từ khóa tìm việc làm tại 123Job
Senior brand manager tại tỉnh/thành