Senior It Support

CÔNG TY TNHH TƯ VẤN MEKONG CAPITAL
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Quận 1, Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

* Objective
The role primarily involves user support, acting as the first point of contact for IT issues. It&039;s centered around engineering seamless experiences, minimizing effort, and maximizing results. The role contributes to business performance by enhancing efficiency, reducing costs, and identifying improvement opportunities.
* Key Accountabilities
- User Support and Service Delivery
• Provide direct IT support to end- users, liaise with vendors for problem resolution, coordinate with teams for device functionality, offer user training, and manage IT equipment for departing employees.
- IT Equipment for Staff
• Backup and delete terminated user data after two weeks.
• Handle laptop and hardware warranty claims.
• Oversee public computer borrows and returns.
• Manage IT terminations (completed by 6.00 pm on the last working day).
• Perform semi- annual laptop health checks.
• Set up and configured computer workstation and telephone for new joiners.
• Maintain employee records, calendars, and photos.
- Support Cloud Applications (SaaS)
• Serve as first- level support for user requests, escalate to application owner when needed, ensure data accuracy, and troubleshoot application issues with vendors.
- Administrative and Other tasks
• Work from Monday to Friday, 8:00 am- 6:00 pm, act as backup for team members, handle IT hardware purchasing, manage administrative tasks, and perform other tasks as requested.

Yêu cầu công việc

• Has the ability to work independently to deliver all accountabilities relating to Digital Workplace Experience at Mekong.
• Proven ability to manage and prioritize tasks and projects, ability to work under pressure.
• Excellent English language proficiency, both written and spoken, required
• A minimum of 5 years in IT Helpdesk or technical support roles is required, preferably in hospitality services or an education environment.
• Strong communication, and problem- solving skills.
• High customer service orientation is essential. Ability to quickly resolve immediate concerns and ensure user satisfaction.
• A Bachelor&039;s degree: in Computer Science, Computer Engineer, Information Technology, or a related field.
• Relevant certifications, such as CompTIA A+, ITIL, or Microsoft Certified Professional (MCP), is a plus.

Quyền lợi

Working enviroment, career development

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 13:42:11

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Senior It Support - Mã tin đăng: 4147723. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi

CÔNG TY TNHH TƯ VẤN MEKONG CAPITAL

Quy mô: Cập nhật
Trụ sở: Cập nhật

Thông tin chung

Ngành nghề
IT phần mềm
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
Không yêu cầu
Trình độ yêu cầu
Đại Học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Đang cập nhật
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
02/05/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây