Customer Service Officer (HCM)

CÔNG TY TNHH GARDENLINE VN
Mức lương
Đang cập nhật
Địa điểm làm việc
Bình Định; Hồ Chí Minh
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Chi tiết tin tuyển dụng

Mô tả công việc

Customer
§ Contact customer for shipping instruction.
§ Maintain customer orders databases.
§ Receive order and proceed the order to procurement team.
§ Proposing the quotation to customer and follow up the quotation process.
§ Arrange customers audit and inspection.
§ Arrange the clear SOP of customer in term of reporting, order and shipping to distribute the team to follow up and perform.
§ Update and communicate all process status to customer.
§ Ensure all the customer requests performed timely.
§ Fill in customers Spec files.
§ Making and sending shipping documents after orders shipped.
§ Follow up the payment/credit status.
§ Arrange to send samples and swatches to customers.
Other requests assigned by customers.
Internal
§ Coordinate with Logistics team for vendors’s shipping documents after shipped for input on system.
§ Coordinate daily with Procurement team for order allocation, orders lead time and requests.
§ Track and review pre- production sample, specs and colour swatches to ensure samples match with required specifications and quality standard.
§ Coordinate with QC team for customer inspection to ensure samples/cargo are ready to be inspected.
§ Contact Sales team for shipping instruction.
§ Coordinate with Procurement team for pre- production samples arranging.
§ Maintain Total Order files to ensure info are match between all departments.
§ Coordinate with internal departments such as Logs, Production, QC, Finance to ensure smooth workflow for order follow- up.
§ Coordinate with Sample team and Sales team for samples development.
§ Arrange testing required by customers to Technical and Procurement team.
Shipping Forwarder / 3rd party of customer
§ Contact customer 3rd party for booking inspection schedules.
§ Contact customer shipping agent and fill in booking request forms to request bookings.
§ Update production schedule to shipping agent to get suitable vessel schedule and/or amend released bookings.
Others
§ Ensure the order data and information updated timely and correctly on systems for tracking.
§ Ensure the price and cost are updated into the order and system for invoicing.
§ Prepare the necessary import/export documents via system.
§ Source vendors, identify product opportunities, request for and follow up vendor/ factory evaluation.

Yêu cầu công việc

Knowledge, Education, Training/Kiến thức, giáo dục, đào tạo
§ Knowledge of Production costing, Outdoor Furniture (Wood/Textile/Cushion)
§ University/College Degree in International Trade Import/Export, Business administration…
Experience/Kinh nghiệm
§ Experience in import and export of outdoor furniture
§ Foreign Customer Service experience
§ International import and export experience
§ Experience in sale support
§ At least 05 years of experience in Customer Service Position or similar
§ Knowledgeable about international trade
Abilities/ Skills/Khả năng/ Kỹ năng
§ Fluency in both verbal and written English and English
§ Good at Microsoft Office software, especially Excel
§ Strong in Negotiation Skill, Time- Management Skill
Others/Những yêu cầu khác
§ Independent and able to work under pressure
§ Attention to details & customer- focused
§ approachable & a team player
§ Be willing to travel

Quyền lợi

Laptop, Chế độ bảo hiểm, Phụ cấp, Đồng phục, Tăng lương, Công tác phí, Nghỉ phép năm

Cập nhật gần nhất lúc: 2024-04-03 12:24:51

Xem thêm
Người tìm việc lưu ý:
Bạn đang xem tin Customer Service Officer (HCM) - Mã tin đăng: 4132096. Mọi thông tin liên quan tới tin tuyển dụng này là do người đăng tin đăng tải và chịu trách nhiệm. Chúng tôi luôn cố gắng để có chất lượng thông tin tốt nhất, nhưng chúng tôi không đảm bảo và không chịu trách nhiệm về bất kỳ nội dung nào liên quan tới tin việc làm này. Nếu người tìm việc phát hiện có sai sót hay vấn đề gì xin hãy báo cáo cho chúng tôi
Quy mô: 50 - 100
Trụ sở: 60A Hoàng Văn Thụ, P9, Q. Phú Nhuận, HCM

Thông tin chung

Ngành nghề
Tư vấn/ Chăm sóc khách hàng
Cấp bậc
Nhân Viên
Kinh nghiệm yêu cầu
2 - 3 Năm
Trình độ yêu cầu
Đại học
Số lượng cần tuyển
Đang Cập Nhật
Hình thức làm việc
Nhân viên chính thức
Giới tính
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ
31/03/2024
Mẫu CV đẹp

Việc làm đề xuất liên quan

Việc làm đã xem gần đây